درویش تحت فشار ستاره های پرسپولیس واگذاری سهام تراکتور چقدر جدی است؟ استقبال استقلال و پرسپولیس از سقف بودجه باشگاه ها سرگیجه اوسمار از وضعیت بیرانوند و صادقی نتیجه و ویدیو خلاصه بازی النصر و الهلال (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) | فرار از شکست دقیقه نودی الهلال نام یک استقلالی و پرسپولیسی در پرونده فساد مس؟ پخش زنده بازی النصر و الهلال در لیگ عربستان (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین بحران در بارسلونا| ژاوی می‌رود یا لاپورتا؟ افشای جزئیات جدید از فساد در پرونده مس رفسنجان| سکه‌های مشکوک! عزیزی خادم نمی‌تواند به فدراسیون فوتبال برگردد آپشن‌های سنگین آجورلو وتو شد مدیران فاسد برای همیشه از فوتبال محروم می‌شوند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی تراکتور و مس رفسنجان (۲۷ اردیبهشت) | نویدکیا به تراکتور هم رحم نکرد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی سپاهان و ملوان در جام حذفی (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) | صعود طلایی‌پوشان به نیمه‌نهایی رئیس کمیته داوران و کمیته مسابقات فدراسیون فوتبال برکنار شدند پخش زنده بازی سپاهان و ملوان در جام حذفی (۲۷ اردیبهشت) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی تراکتور و مس رفسنجان در جام حذفی (۲۷ اردیبهشت) + تماشای آنلاین توخل – بایرن مونیخ؛ دوباره جدی شد! سازمان بازرسی مانع پرداخت آپشن‌های دوره آجورلو
سرخط خبرها

قوی سپید، «کیان» را در لیگ برتر فوتبال بانوان ناکام گذاشت

  • کد خبر: ۹۸۱۵۴
  • ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴
قوی سپید، «کیان» را در لیگ برتر فوتبال بانوان ناکام گذاشت
با وجود خبر‌هایی از کناره‌گیری تنها نماینده خراسان‌رضوی در لیگ‌برتر فوتبال، این تیم به میدان آمد.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ بعد از تعطیلی یک‌ماهه رقابت‌های باشگاهی فوتبال بانوان به‌واسطه برگزاری رقابت‌های تیم‌ملی فوتبال زنان در جام‌ملت‌های آسیا، جمعه رقابت‌های لیگ‌برتر فوتبال از سر گرفته شد و هفته هشتم با پنج مسابقه و دیداری معوقه پیگیری شد. شروع دوباره لیگ با نتایج عجیب و پرگل همراه بود؛ یکی از تیم‌ها به‌دلیل درگیری با امیکرون به میدان نیامد، شهرآورد اصفهانی‌ها بدون گل پیگیری شد و در مقابل، در ۴ بازی ۳۲ گل ردوبدل شد.

کیان نیشابور تنها نماینده خراسان‌رضوی در تاریخ لیگ فوتبال بانوان است که اولین سال حضور در لیگ‌برتر را تجربه می‌کند و با وجود اینکه فقط هفت هفته از لیگ گذشته بود، پیش از بازی روز جمعه زمزمه کناره‌گیری سر داد و حتی برخی رسانه‌ها خبر رسمی انصراف این تیم را منتشر کردند.

واکنش نمایندگان مجلس به تیم خراسان

دو نماینده مجلس شورای اسلامی هم در روز‌های پایانی هفته گذشته به انصراف تیم بانوان کیان نیشابور از لیگ‌برتر فوتبال بانوان به‌دلیل مشکلات مالی واکنش نشان دادند. احسان ارکانی، نماینده نیشابور، در مطلبی در صفحه توئیترش نوشت: «موضوع مشکلات مالی و انصراف تیم فوتبال بانوان کیان نیشابور از لیگ‌برتر فوتبال بانوان را از وزیر ورزش‌وجوانان پیگیری کردم. امیدوارم این تیم باانگیزه و پرتلاش همچنان در مسابقات لیگ‌برتر حضور داشته باشد.»

همچنین، احمد نادری، نماینده تهران، نیز دراین‌باره با انتشار توئیتی نوشت: «مطلع شدم تیم فوتبال بانوان کیان نیشابور، تنها نماینده استان خراسان‌رضوی در لیگ‌برتر فوتبال بانوان ایران، به‌علت مشکلات مالی از ادامه حضور انصراف داده است. نباید برای وزارت ورزش‌وجوانان فقط مرکز و اهالی آن مهم باشند. این وزارتخانه باید عدالت را در توجه به شهرستان‌ها مدنظر قرار دهد.»

کیان به میدان آمد

پیش از این نیز در آستانه شروع لیگ، کیان به‌دلیل نداشتن اسپانسر تصمیم گرفت در این فصل شرکت نکند، اما درنهایت راهی لیگ شد. یک روز پیش از بازی این هفته نیز باشگاه کیان در صفحه اینستاگرامش از بانوان هوادار نیشابوری خواست برای حمایت از تیم شهرشان به چمن انقلاب این شهر بیایند. کیان نیشابور بعد از یک‌ماه تعطیلی باید در خانه از تیم ملوان میزبانی می‌کرد و آن‌طور که پیش‌بینی می‌شد، این بازی در نیشابور برگزار شد. میزبان در این دیدار ابتدا با یک‌گل از ملوان پیش افتاد، اما در ادامه این شاگردان معصومه جهان‌چی بودند که ورق را به‌سود خودشان برگرداندند و سه امتیاز شیرین را از نیشابور دشت کردند.

گل اول ملوان را ورزشکار مشهدی این تیم به‌ثمر رساند. کیمیا کافی که امسال پیراهن تیم ملوان را به تن کرده است، در دقیقه ۶۰ گل مساوی را به‌ثمر رساند و در ادامه افسانه اقبال در دقیقه ۷۸ گل برتری را زد. به‌این‌ترتیب، شکستی نزدیک و تلخ برای دختران کیان رقم خورد. قوی سپید با این سه امتیاز، چهارده‌امتیازی شد و به جایگاه پنجم جدول تکیه زد و کیان نیشابور نیز با سه امتیاز در رده دهم باقی ماند.

خاتون بی‌رحمانه شلیک کرد

اما پرگل‌ترین بازی این هفته جایی رقم خورد که خاتون بم در ورزشگاه فجر از تیم تازه‌لیگ‌برتری‌شده ملی‌پوشان شهرکرد پذیرایی کرد. شاگردان مرضیه جعفری در تیم بم که بیشتر شاکله اصلی تیم‌ملی را هم تشکیل می‌دهند، پس از ناکامی در فصل قبل، کمر به قهرمانی در لیگ چهاردهم بسته‌اند و هر حریفی را بی‌رحمانه از دم تیغشان می‌گذرانند.

خاتونی‌ها پیش از این دیدار و تا پایان هفته هفتم با ۱۸ امتیاز و تفاضل گل عجیب‌وغریب ۳۱+ صدر جدول لیگ را از آن خود کردند و بعید به‌نظر می‌رسد کار دشواری مقابل نماینده چهارمحال‌وبختیاری ته‌جدولی داشته باشند. خاتون در این دیدار بیش از آنچه خوش‌بین‌ترین هوادارش فکر می‌کرد گل زد و عملا دروازه تیم ملی‌پوشان را به‌توپ بست.

این تیم که دو مهاجم شاخص و زهردار با نام‌های زهرا قنبری و نگین زندی را در خط حمله‌اش می‌بیند، درصدد بود شمار گل‌های زده این دو را نیز در جدول گل‌زنان افزایش دهد تا ویترین افتخارات این باشگاه در لیگ چهاردهم کامل شود. نماینده بم در پایان نود دقیقه بازی توانست هفده‌بار دروازه ملی‌پوشان را باز کند و این تیم را با نتیجه‌ای نامتعارف و سنگین راهی خانه کند تا همه به‌یاد بازی خاطره‌انگیز ایران و مالدیو بیفتند که با همین نتیجه به‌سود تیم‌ملی ایران به پایان رسید. خاتون بم با این ۳ امتیاز در جدول رده‌بندی ۲۱ امتیازی شد و با تفاضل گل ۴۸+ جایگاهش را در صدرجدول تثبیت کرد.

جفت‌پوچ در صفائیه

تنها شهرآورد این هفته بازی سپاهان در ورزشگاه صفائیه با ذوب‌آهن بود. این دیدار در ابتدا تحت‌تأثیر سمیه شهبازی و غم او در درگذشت پدرش قرار گرفت و مریم ایراندوست و فاطمه علیپور به‌عنوان سرمربی و سرپرست تیم‌ملی در ورزشگاه فضایی بسیار احساسی برای سرمربی گاندو‌ها رقم زدند. این بازی با وجود حساسیت‌های زیادش چندان گرم دنبال نشد و بازیکنان پرشمار ملی‌پوش دو تیم هم کاری از پیش نبردند تا شهرآورد اصفهان با تساوی بدون گل به پایان برسد. سپاهان با این نتیجه نوزده‌امتیازی شد و به‌دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به شهرداری سیرجان به رده سوم سقوط کرد. ذوبی‌ها نیز با این تساوی شانزده‌امتیازی شدند و در همان رده چهارم باقی ماندند.

در دیگر بازی هفته، در دوئل حساس و شش‌امتیازی دو تیم میان‌جدولی سنندج و هیئت‌البرز، شاگردان فاطمه صادقی در زارع باتری موفق شدند با بازی‌ای برتر سه امتیاز حساس این نبرد را با خودشان سوغات بیاورند. دیدار پالایش گاز ایلام و همیاری آذربایجان‌غربی که قرار بود در ورزشگاه عدالت ایلام برگزار شود، به‌دلیل ابتلای بازیکنان تیم مهمان و بنا بر صلاحدید مسئولان برگزاری لغو شد و سازمان لیگ اعلام کرد که تاریخ جدید برگزاری این بازی معوقه متعاقبا اعلام خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->